Läxa

Jag har gått hos en coach regelbundet i ett halvår och i dag var sista gången innan sommaruppehållet. I läxa över sommaren fick jag i uppgift att fundera över vad som gör mig lycklig och fundera på hur jag får in mer av det i mitt liv. Dessutom tyckte hon att jag skulle blogga mer och oftare. Inte så dum läxa eller hur? Låter ju ganska enkelt också men hon är en klok kvinna så det kräver nog en del funderande trots allt. Att sticka kommer att finnas med som en del i det hela är ju givet resten får växa fram i tanken under sommaren – men jag återkommer säkert om det här på bloggen.

IMG_3616

Denna groda finns på En liten smula i Åre och jag tänker mig honom som rätt nöjd och belåten (och väldigt mätt).

5 thoughts on “Läxa

  1. En utmanande läxa, det är inte alltid så lätt och komma på vad man blir lycklig av. Det är mångdimensionellt, tycker jag. Jag upplever att det svåraste för mig är att koppla bort skallen och låta lyckokänslorna vara i magen och inte alltid fara upp analyseras. Att vara i det som är… liksom. Mindfulness.
    Kram vännen!

  2. Vilken bra läxa du fick!
    Jag ”lånar” idén av dej å din coach om det är ok……..
    Va viktigt det är att stanna upp å komma ihåg vad man tycker om, vad som får en att må lite bättre.
    Nu ska jag gå ut i skogen, det mår man alltid bra av.

    Solhälsningar Evalinah

  3. Tycker också att det var en bra läxa. Det är så lätt att glömma bort de små sakerna, som verkligen gör oss lyckliga. Allt är idag ett evigt jagande efter den stora lyckan. När vi ger oss tid att stanna upp och tänka till, finner vi nog en hel del som vi kan glädjas åt.

    Mer bloggning verkar inte helt fel och stickningen är ju en självklarhet för att man ska må bra. Hoppas du hittar fler små guldkorn, som vi får läsa om i bloggen.

    Ha en bra vecka. Kram

  4. Håller med de andra fullt och fast för det är ju så att man ”springer” genom livet ibland utan att tänka på det som gör en lycklig.
    Och det som gör en lycklig är ju det som att man orkar.
    Lycka till med dina läxor!

  5. Jag kommer att ha öppet i juli (som det ser ut nu, har ingen som kan jobba istället för mig) fast inte lördagar. Men hör av dig innan så jag inte har stängt precis den dagen du tänkt komma förbi. Mönstret till topen har jag i butiken och om du vill ha det så går det att skicka på Posten. 😉

Kommentera

