Jag är kär (igen)

Jag måste erkänna att jag är kär och då pratar jag inte om KM utan om garn och inte vilket garn som helst. Det är ju inte den första eller enda kärleken till en garnhärva men just precis nu är det den med stort K. Först köpte jag en härva och började på Ishbel av Ysolda (det går tyvärr inte att länka till Ysolda just nu men mönstret finns med i hennes nyutkomna stickhäfte Whimsical little knits).

IMG_3639

Insåg att jag behövde en härva till och det var KM snäll att införskaffa när jag inte hann. Så gick en vecka till och jag stickade vidare på min sjal men kände att jag ville göra mer av samma garn så igår införskaffade jag mer och åkte hem och letade runt på Garnstudio efter det perfekta mönstret till garnet och hittade ett, jag som aldrig brukar hitta något på Garnstudios hemsida.

IMG_3638

Masktätheten verkar stämma så nu har jag en njutbar stickning framför mig.

Garnet som jag är kär vilket det är? Det är handfärgat merinosilke från Eva och det har allt, det är mjukt, det är vackert i färgen och det är alldeles underbart att sticka i. Så nå måste jag faktiskt fortsätta sticka…

Trevlig helg på er alla!

8 thoughts on “Jag är kär (igen)

  1. Åh, det ser ljuvligt ut (färgen också). Själv ska jag fösöka komma igång med Buttercup i Stäkets handfärgade bourettesilke. Det går lite på sparlåga här, för jag har träffats av den tråkiga sommardepressionen…

    Ha en fin helg.

  2. Tror du att jag får din sjal ur mina tankar??? Nope…. Den ligger där och ”gnager” (på ett positivt sätt). Även den härliga jeansblå färgen. Jag suckar och stickar vidare på mitt lila linne. Och njuuuter av det :). Kram!

  3. Den modellen blir perfekt till det garnet!! 🙂 Färgningen kommer att komma helt till sin rätt.
    Sticka lugnt!!

  4. Ett sånt underbart garn du har hittat och vilken härlig färg. Blir säkert perfekt till koftan.

    Ha en bra söndag och kommande vecka! Kram

  5. Det ser bare så vackert ut. Men skåpet är fullt, så jag får inte handla mera, det går inte in ett gram utöver det, som redan finns. Får se om jag kan låta bli i sommar, när jag åker till Danmark på semester. förra året kom jag hem med flera lådor!
    Ser så mysigt ut med er stuga, och kul med lite belöning på En liten smula nr 2.

Kommentera

