Huvudvärk kan komma plötsligt…

…så plötsligt att man dvs jag tvingas uppsöka närmaste akutmottganing på stört. Huvudvärk kan också vara så mördande smärtsam att man dvs jag undrar om inte en slägga i huvudet vore att föredra. Så det är vad jag har gjort det senaste dygnet, eller gjort och gjort, jag har inte gjort så mycket men andra runt omkring mig har. Andra runt omkring mig har uteslutit hemskheter som hjärnblödning och tumörer genom att plåga mig med att göra lumbalpunktion (fy sjutton så hemskt nästan i klass med att dra ut visdomstanden fast inte lika långdraget), ta en massa blodprover och röntga. Så nu vet jag vad jag inte har i alla fall men ännu inte vad jag har, kanske migrän kanske inte. Huvudvärken envisas med att vara kvar om än inte lika stark kanske delvis beroende på de starka tabletter farbror doktorn har gett mig.

Man dvs jag hinner tänka en del medan ord som hjärnblödning och tumör far runt huvudet, speciellt om man dvs jag blir inlagd på en Stroke-avdelning och speciellt om man som jag har en mamma som dog vid unga år av en hjärnblödning. Usch!! Nu är det vila som gäller för min del några dagar och förhoppningsvis försvinner huvudvärken lika plötsligt som den kom…

Tack Ida för Mix & Matchapaketet – jag återkommer om det.

18 thoughts on “Huvudvärk kan komma plötsligt…

  1. Oj och aj! Förstår att man hinner tänka många tankar innan beskeden kommer. Hoppas att du snart mår bättre och att det bara är något högst tillfälligt!

  2. Åh, kära nån så gräsligt! Och just det där att inte veta, det gör ju inte saken bättre. Hoppas innerligt att det försvinner snart för att aldrig återvända!

    Krya på dej!

    Kram

  3. Men så fruktansvärt! Jag hoppas verkligen att det är något ”övergående” och att du kryar på dig snabbt som attan. Ofta tror man det värsta (det gör jag i alla fall, speciellt när det gäller huvudet, jag har ett födelsemärke i hårbotten vid tinningen som är lite sårigt och har börjat ta ont… gissa om Peter får ta del av alla mina teorier om vad det kan vara).

    Kram.

  4. Å Usch och Fy!

    Bra att de inte hittar en massa otäcka sjukdomar, men jag hoppas att de kommer på vad det är ändå. Och att de kan bedyra att det inte händer igen.

  5. Men fy, det låter ju inte alls roligt! Varken med värken eller ovetskapen om vad det beror på. Jag håller alla mina tummar att det snart går över och att du är på benen igen.
    Ta hand om dig!

  6. Stackars dig. Förutom smärtan kommer ju så många tankar när man inte vet. Hoppas verkligen det går över lika snabbt som det kom! Men om du har huvudvärk de närmsta dagarna så kan det också bero på lumbalpunktionen i sig. Krya på dig!
    Kram
    Maria i Sundsvall

  7. Hej!

    Tack så jättemycket för det fina paketet. Satt och läste i tidningarna igår och klämde och klappade på garnet. Vit toblerone är mitt absoluta favoritgodis, hur visste du det? Jag hoppas verkligen att du kryar på dig snabbt!

    Kramar Ida

  8. Usch, låter fruktansvärt!
    Hoppas det försvinner igen, och att de faktiskt kan hitta en orsak. Förstår dina tankar, det är inte roligt att gå runt i ovisshet och grubbla.
    Krya på dej!!

  9. Hände mig för några år sedan, fruktansvärd huvudvärk och när jag skulle kliva upp ur sängen så kunde jag inte stå och jag bara kräktes…

    In med ambulans och fruktansvärd koll, men det var inget utan de trodde på migrän som inte ville ge med sig…

    Det försvann efter nästan 2 veckor, men du har haft huvudvärk längre, eller har jag missuppfattat det?

    Lördag och krya på dig kramar

Kommentera

