Liten utflykt

I dag blevdet en liten utflykt till en riktig pärla i Stockholm – Zetas.  Tycker man det allra minsta om vackra blommor, mysig miljö och god mat och fika så ska man definitivt åka dit. Att åka dit en vanlig vardag strax innan julrushen drar i gång var en ren lyx!

Bord amaryllis

vita blommor fika

Förra julen eller snarare förra advent blev en eländig tid där i princip allt jag tycker är viktigt med advent kom på undantag eller inte blev av alls. Så i år försöker jag göra det som verkligen är viktigt i lugn takt. Blommor saknade jag förra året, små egenhändigtgjorda arrangemang, så idag köpte jag två fina amaryllisar och lite ”julbling” till. En bra början! Lite annat köptes också men det återkommer jag till.

Till det viktiga alltid men inte minst till jul, hör att umgås med de en tycker om och i dag hade jag och KM en fantastisk fin eftermiddag tillsammans.

Att kroppen sedan inte riktigt orkade med det låtsas vi inte om tycker jag.

One thought on “Liten utflykt

  1. att ta hand om sig själv är viktigt, och du verkar ha haft en heldag när du har ägnat dig åt sådant som gör att du mår bättre:)

    en bra dag med andra ord. hoppas att du får fler sådana dagar innan jul:)

Kommentera

