Kreativ röra!

Kanske börjar jag blogga igen, kanske inte. Suget finns efter att skriva, men samtidigt motviljan då det jag skrivs används mot mig och mina nära på ett sätt som förtar lusten. Vi får se helt enkelt.

Lusten att sticka finns alltjämt och runt omkring i lägenheten finns små öar av kreativ röra (det är troligt att resten av familjen inte skulle kalla dem just så).

20141213_183932 (1)

Här en röra, i soffhörner, bestående av Vifflas fina kofta Clara, Garnomeras enkla julsjal och designclub.dk:s själavärmare. De stickningar som för tillfället får mest av min uppmärksamhet.

Det får bli allt för denna gång – på återseende!

3 tankar om “Kreativ röra!

  1. Fördelen med de små högarna att man kan kalla det för att städa när man plockar upp ett UFO och tar några varv – så gör jag iaf! Kram och hoppas du fortsätter att skriva!

  2. Kul att du är tillbaka i blogvärlden igen – även om det bara är korta inhopp:)

    Själv är jag i huvudsak monogamstickare, så jag har få ufos loch wip iggande. Men fördelen med flera wip’s är ju att man kan sticka vad man har lust med:)

  3. Välkommen tillbaka!

    Så trist att bli påhoppad pga bloggandet.

    Om den personen läser det här så kan jag meddela att jag vet ju inte alls vem som åsyftades i förra inlägget, men det var ett väldigt bra inlägg som klargjorde sånt som handlar om haltande teori och praktik: världen fungerar si, men reglerna förutsätter att den fungerar så.
    Om ingen påtalar diskrepansen (olikheten) så lär den kvarstå.
    Kanske att man ska ”kontakta sin personliga riksdagsman” för att be hen ta upp den frågan, men det är vi nog många som inte gör.
    Förhoppningsvis nosas påtalanden upp ändå.

    Kreativa öar är bra, jag har några stycken också. Och Evas städtips är formidabelt!

    God Jul!

Lämna en kommentar