Kreativitet

Tack Ulricha och Linda som gett mig utmärkelsen ”kretativ bloggare”. Jag rodnar och blir förstås jätteglad. Bloggandet har allt sedan jag började gett mig så mycket tillbaka främst i form av nya bekantskaper och vänner både ”IRL” och i den virtuella världen. Jag har också lärt mig mycket om stickning och en hel del annat. För två år sedan hade jag till exempel ingen aning om vad ett FO var eller ett UFO för den delen heller, engelska sticktermer eller knappt svenska var något jag begrep om det handlade om mer än räta och aviga – i dag vet jag mer men har mycket kvar som jag vill lära mig.

Inspirerad blir jag av många bloggar varje dag men eftersom det ingår i ”kitet” att man ska välja ut fyra bloggare så gör jag det, om än med viss beslutsvånda. Linda och Ulricha tillhör båda den gruppen som jag spontant skulle räknat upp som kreativa bloggare så ni får varsin ”returutmärkelse” av mig. Linda för att du får mig att stanna upp och tänka efter varje gång jag läser på din blogg både när det handlar om stickning och livet i stort och smått. Ulricha för att dina bilder alltid inspirerar till sticklust, promenader i naturen och till en önskan om att jag ska lära mig fota bättre. Givetvis också för att det du stickar är så välgjort.

En annan person som alltid inspirerar mig är Anna , att titta in på din blogg ger mig alltid lust till att vara kreativ även om jag innan kännt mig på aldrig så dåligt humör. Att packa min stickväska (som Anna sytt) gör mig också på gott humör.

När jag vill tänka stickning, tänka nytt när det gäller färg, form, mönster etc eller lära mig något mer så kikar jag gärna in hos Ilsefin .  Efter en titt hos dig blir jag också alltid sticksugen.

Cessi stickar är ett annat favoritställe jag har, jag blir alltid glad av att läsa dina klurigheter och klokheter såväl på din blogg som i dina kommentarer hos mig. Att du när det som bäst behövs påminner mig om att vara ”löjligt försiktig” är en bonus.

Till sist så har jag en matblogg med- Kardemumma. Victoria du har räddat mig och min familj så många gånger när det gäller våra middagar – utan dina recept så hade vi kanske börjat tycka om Mamma Scan eller Billy piroger eller familjen Dafgård ;=).

 Wordpress är inte samarbetsvilligt i dag så någr bilder blir det inte och texten har delvis fått ändrat utseende, varför vet jag inte men någon utmärkelse får WordPress inte av mig.