Ensam är inte stark

Livet fortsätter att vara oändligt svårt, svårare än något annat jag gått igenom hittills. Men jag har någonstans innifrån plockat fram krafter i mig som jag inte hade en aning om att jag hade och kämpar. De senaste veckorna har inneburit många insikter om mig själv, människor nära mig och nya insikter om hur samhället fungerar/inte fungerar.

En viktig insikt, som jag väl i och för sig visste innan är att ensam är inte stark. Under dessa veckor har vänner dykt upp från lite oväntat håll för att jag valde att öppna mig för de personerna. Andra vänner, där relationen innan av olika skäl varit mindre bra har nu blommat upp. För allt detta är jag tacksam även om jag önskat att  livet inte skulle ha behövt ta en sån här vändning för att det skulle ske.

Just i dag vårstädar jag i trädgården.

Det skulle i det skede jag befinner mig i kunna vara lätt att bara fokusera på rishögarna och det gör jag förstås ibland (inte bokstavligt) men det blir lättare under svåra dagar om jag istället kan lyckas fokusera på det vackra.

Apropå att ensam inte är stark om än kanske lite långsökt så undrar jag om det finns någon/några som har lust att träffas och sticka någonstans under påskhelgen (i Stockholmstrakten då)?

7 thoughts on “Ensam är inte stark

  1. Det hade varit roligt att träffas och sticka , men jag är inte i Stockholm då…
    Du har rätt i att man behöver andra omkring sig. Jag har också haft en rätt tuff period nu, tyvärr har jag känt några av mina vänner själva inte riktigt orkat med detta och då blir man plötsligt rätt ensam. Samtidigt sätter man oerhört stort värde på dom som finns där!

  2. Hej kära du! Jag träffas väldigt gärna och stickar! Jag är barnfri till annandag påsk från ikväll, så mig passar det vilken dag som helst! (Fast kanske inte just påskafton). En stor stor varm kram till dig!!

  3. Stackars dig! Men skönt ändå att höra att du hittat kraft i dig själv och fått lite stöd från andra.

    Ville bara säga att jag är hemma i stan i påsk så om vi bara blir ett litet gäng så kunde vi sitta på min balkong och sticka. Eller så kunde vi njuta av vårt fantastiska båtklubbshus ifall det regnar eller om solen skiner sitta på uteplatsen med utsikt över Karlbergs slott och det gnistrande vattnet i Karlbergskanalen. Jag måste nog tillbringa mycket tid där nu eftersom sjösättningen är den 30 april kl 13.00 och det är mycket jobb kvar med båten. Då kan jag nån gång behöva en stickpaus med goda vänner. Adressen är Hornsbergs strand 10-12.
    http://www.vastermalmsbatklubb.com
    Ifall du tappat mitt mobilnummer: 070-2420352.
    Kram
    Gunilla

  4. Jag skulle gärna träffa dig och sticka lite under påskhelgen. Visserligen ska jag hjälpa mina föräldrar att flytta lite innan det stora flyttlasset går efter påskhelgen och båten ska fixas, men man kan ju inte bara jobba!!

  5. Det hade varit trevligt att få en stickstund med dig och andra i Stockholmstrakten, men tyvärr är resan litet lång. Däremot planerar jag att komma till Stockholm några dagar i maj, men datum är inte bestämt ännu. Det är många saker som ska klaffa. Jag hör av mig igen om vi eventuellt kan ses då.
    Håller med om att det är viktigt att ha vänner som bryr sig och stöttar en när livet är tufft.
    Det gäller att försöka fokusera på det vackra i tillvaron och ta en dag i sänder, men jag vet hur svårt det är i verkligheten.
    Tänker på dig och skickar varma kramar!

Kommentera

