Gotländskt resesällskap

Så är jag hemma igen efter fyra intensiva dagar i Skåne. Tröttare än vad jag räknat med men ändå nöjd. Med på resan har jag haft gotländskt garn och en ljudbok som utspelar sig på Gotland. Kanske på gränsen till nördigt??  Men mycket trevligt. I hörlurarna har jag haft Svinhugg av Marianne Cedervall och på stickorna:

IMG_4411 Svårt med bilder så här års. Men det blåa underst är en bilvande tröja med garn och mönster från Huskroken. Färgen heter sammetsblå – och den är verkligen det – det är en njutning att titta på (och sticka med). Korven ovanpå är en blivande benvärmare också här är både garn och mönster från huskroken. Mönstrerslingan är björklöv.

Äntligen är jag igång med att sticka med mina garner från Huskroken, de har fått värma garnskåpet alldeles för länge. Jag har en tendens att göra så med garnet jag gillar (undrar varför).

 

 

 

 

Hemma fick en annan trevlig stickning stanna trots att den är nästan klar:

IMG_4412

Tant koftas axelvärmare stickade i ett garn som heter Noblesse från Atelier Zitron. En härlig stickning den med men den började jag med så fort garnet och mönstret landade i brevlådan.

 

3 thoughts on “Gotländskt resesällskap

Kommentera

