Färgat!

Jag har faktiskt aldrig egentligen känns mig speciellt sugen på att färga garn, med en mamma som var bildterapeut och använde det privat så blev det lite mycket om färger och dess betydelse hemma (nä jag gillar inte att teckna heller). Men i går var jag faktiskt på färgningskurs, lite lätt övertalad av en god vän så gick jag dit med rätt låga förväntningar, men tänk så fel jag hade. Färg kan vara kul att jobba med när man får bestämma själv 🙂

färgkurse

Och när man har en bra lärare och trevliga kursdeltagare i närheten.  Kursen hölls av Eva på Stäkets hantverk & design, som lärde oss att färga sockblanks på ett pedagogiskt, enkelt och uppmuntrande sätt. Min första sockblankt är den till vänster på bilden och är lite mer strukturerad än goda vännen U:s till höger. Fina blir de båda två, det är jag helt säker på.

Det färdigstickade resultatet får vi vänta på ett tag, än så länge väntar jag på att det ska bli dags att skölja ur garnerna och sedan ska det torka och sedan…

2 thoughts on “Färgat!

Kommentera

