Oväntat kom något att vara tacksam över

I dag har varit en lite ovanlig lördag, de flesta lördagar brukar migränen göra mig sällskap, men så faktiskt inte i dag! Lite känningar men inte mer. För den som aldrig haft migrän så är det nog svårt att förstå vad migränen gör med en, huvudvärken är visserligen plågsam ibland på gränsen till det outhärdliga men jag tycker nog allt det andra (tröttheten, svårmodet, ilskan och /eller sorgsenheten, illamåendet m.m.) är jobbigare. För att inte tala om all tid som försvinner till ingenting.

Men i dag vaknade jag i och för sig men känningar, uppbådade all ork och gav mig ut på en powerwalk innan frukost och denna gång funkade det att mota migränen med motion. Sedan har min lördag fått vara så som jag vill att den ska vara om än i mer stilla mak än jag vill så jag är väldigt tacksam för att få en sådan lördag. Blygsamt önskar jag mig fler!

Jag har bakat lite:

20140412_122052

Stickat lite:

20140412_191933

Tittat på när KM blockat min sjal:

20140412_164140

Därtill lagat god mat både till lunch och middag och småpysslat lite. Det behövs inte så mycket mera, det är i det lilla i vardagen man hittar tacksamheten!

2 thoughts on “Oväntat kom något att vara tacksam över

  1. Det låter som om du haft en fin lördag! Jag hoppas liksom du att du får många fler utan migrän (som är fullständigt vidrigt).
    Kul att du också är med i sockutmaningen! Jag stickar på en vårgul liten socka i avbruten mosstickning, kommer att bli finfint!

  2. Så skönt att du sluppit din migrän. Jag lever alla mina lördagar utan migrän. Har inte tänkt på att vara tacksam för det. Man ska verkligen inte ta hälsan för given.
    Vilken fantastisk make du har som blockar sjalar åt dig! 🙂 Jag har just blockat en sjal, därför studsade jag lite när jag såg din bild. Jag har inte använt en bråkdel så många nålar. Vilket tålamod. 🙂

Kommentera

