Dödergöks sockutmaning – jag också

Precis som så många andra i stickvärlden tänker jag hänga på Dödergöks sockutmaning, här på bloggen och säkert på Instagram. Det passar väldigt bra eftersom jag lovat en massa nära och kära att sticka strumpor åt dem med inte riktigt fått tummen ur, yngsta sonen tex vill helst bara gå i strumpor mamma stickat. Några till mig själv till hösten vore inte så dumt det heller. Till helgen får det bli garninventering, men någon brist på sockgarner har jag inte.

Just nu sitter ett par sockor till en liten tjej på stickorna

20140410_190146

Jag har svårt att hitta bra mönster för sockor till barn så tips mottages gärna. Sockgarn har jag inte svårt att hitta :). Detta är mitt favoritgarnmärke just nu, Austermann step från Ateljé Norrgården.

Kommentera

