Skuldbelägga

I dag valde en person att lägga en stor portion skuld på mina axlar, en person som jag varit i beroendeförhållande till i många år. Därtill gjorde hen mig oviktig. Maktutövning  med andra ord! Det gör ont även om jag vet att hen har fel MEN och det är viktigt jag kan nu äntligen släppa det och låta det vara något som ingår i en period som snart ligger bakom mig. Inom kort börjar jag om på nytt, på ny kula. Och som en okänd person för de som jag dagligen ska vara med så kan jag börja om och vara den jag är i dag och inte den jag blev för flera år sedan.

Men just nu är det återhämtning som gäller och ni kanske kan förstå att det behövs :). Mycket OS-tittande har det blivit (jo jag har mina tveksamheter till ett OS i Ryssland) men också stickning och faktiskt broderande.

20140209_122713 20140208_154434 20140210_185621

Jag är faktiskt lite tacksam för de bakterier som flyttat in i mig för ett tag, som tvingar mig att inte vara i en miljö jag mår dåligt av och som tillåter mig att i lugn och ro (nåja) pussla ihop de där pusselbitarna som jag känner behövs komma på plats för att bryta med det som varit.

Vet inte om jag helt håller med om texten i titeln till låten What doesn`t kill you make you stronger men just nu lyssnar jag på den på repeat och finner ro och styrka i det.

 

4 thoughts on “Skuldbelägga

  1. Att inte ta på sig skulden, utan att inse var den hör hemma – det ser jag som att du är på rätt väg – bort från situationen. jag hoppas bara att det går fort, så att du kan växa och blomstra på nytt, i en ny näringsrik miljö:)

    att sticka ger ju tid till eftertänksamhet som kan vara skönt i vår stressade tid:)

    Kram!

  2. Bra tänkt! Du kommer att klara omställningen fint, du har redan insett att det är din omgivning som har de stora problemen, inte du. Hoppas att den nya miljön blir bättre för dig!

Kommentera

