Återhämtningsdagar

När jag läste Anettes blogg i går om hennes återhämtningsdag så kände jag att så ska jag tänka om de dagar som jag nu högst ofrivilligt behöver tillbringa i stillhet hemma. När det inte blir riktigt som en tänkt sig så kan det ju vara bra att tänka så positivt det går kring det och återhämtningsdagar låter betydligt trevligare än sjukskriven tycker jag. Så nu ska jag återhämta mig tills den 19 februari (med undantag för vissa dagar med diverse undersökningar som inte är vilsamma).

I dag har återhämtningen bestått av stickning, stickning och mera stickning. Mestadels hemma i soffan men också en stund på stickcafé hos Eva som ligger så förträffligt nära där jag bor.

Den stickning som jag haft i mina händer i dag är helt perfekt för återhämtning, mjukt vacker garn och ett skönt repetitivt mönster med lite lagom mönster.

20140206_153257

En kofta ska det bli, mönster Niji från Yll & Tyll och garnet Manos Serena. Båda två testade förut så jag vet att jag trivs med stickningen.

En rätt bra återhämtningsdag trots allt.

 

 

One thought on “Återhämtningsdagar

  1. instämmer – återhämtningsdag låter så himla mycket bättre än sjukskrivning! så klokt av dig att ägna dig åt aktiviteter som stickning, som också kan fungera som balsam för själen:)

    krya på dig!!

Kommentera

