22. Kolla! här en favoritbok från min bokhylla!

Eftersom det inte är med något pistolhot denna gång när det gäller val, så vågar jag mig på att välja flera 🙂

Den bok som jag läst flest gånger och som gav mig ingången till den underbara deckarvärlden är en gammal goding:

Jag är en stor fan av Maria Lang, karaktärerna, de raffinerade metoderna som mördandet sker på, intrigerna och all kuriosa en får på köpet, alltihopa gör mig fortfarande alldeles lycklig även om jag inte läser om dem så ofta numera. På köpet öppnades som sagt en ny värld med alla härliga deckare.

En bok som betytt mycket för mig som person är Ann Heberleins bok Ett gott liv. Jag läste den när jag gick igenom en av mina största kriser i livet och även om vi jag inte alls känner igen mig direkt i Anns sjukdom (dvs jag är inte bipolär) så fick jag genom hennes bok grepp på livet igen.

Ett gott liv (pocket)

En stickbok måste ju vara med också, detta är ju trots allt en stickblogg (också). Eftersom jag är inne på temat böcker som förändrat något blir det en av Nina Sagulins böcker

När de kom gav de mig en skjuts framåt i stickningen även om jag inte har stickat väldigt mycket från dem.

Nästa skjuts i stickningen blev med upptäckandet av de danska stickböckerna (som jag skrivit om förut). Annette Danielsen kom in först i  mitt liv av alla fantastiska danska designers

One thought on “22. Kolla! här en favoritbok från min bokhylla!

  1. Maria Langs böcker läste jag för många år sedan. jag kan på rak arm inte komma ihåg någon särskild bok, men jag minns att jag gillade dom:)

    men som ivrig bokläsare vet jag vilken skillnad rätt bok vid rätt tillfälle kan göra, dom böckerna är guld värda:)

Kommentera

