Rött!

Jag stickar i rött, dag efter dag, njuter av färgen. Energigivande och väcker funderingar kring/om kärlek. Tänker också mycket på färger överhuvudtaget nu, som jag skrev i ett tidigare inlägg, inspirerad av Tant Koftas #finastefärgen.

20140107_141228

 

Garnet är fantastiskt, malabrigo sock i den fantastiska röda färger Ravelry Red, mönstret från senaste Knitty Galanthus. Det var förälskelse vid första ögonkastet både till garnet och mönstret. Stickar monogamt gör jag också,tänker att jag vill att 2014 är året där jag gör färdigt och då är det kanske bra att vara lite mer monogam i sin stickning.

Nu ska jag sticka vidare och tänka på det som är viktigt i livet, en rätt bra kombo.

 

 

One thought on “Rött!

  1. jag gillar också rött, det är färgglatt och bryter av snyggt:)

    Galanthus pullover är verkligen snygg, så det kommer att bli roligt att hur den blir i rött:)

Kommentera

