Först ut!

1 december och 1:a advent kan man göra lite olika saker, de flesta pyntar väl, går på glöggkalas, julmarknader mm. Här har det pyntats lite, städats, bakats lussebullar men mitt i alltihopa gav jag och KM oss i väg ut i blåsten för att fota ett gäng sjalar som blivit färdiga under hösten. Riktiga kameran åkte fram och ja resultatet kommer i här och i några inlägg till under veckan.

Först ut bland sjalarna blir storfavoriten Shetlandsviggen från boken Varmt & Stickat. Det har varit ett sånt där stickprojekt som allt har stämt med/i nästan så en inte vill att den ska ta slut, färgerna, mönstret, strävheten i garnet – allt bara flyter på. Stickningen blir ljuvlig!

DSC_0011

I blåsten och solen vid Mälaren.

DSC_0037

Ett snällt och trevligt par vi mötte på vägen ställde upp som snygga modeller :). Tack snälla ni!

DSC_0049

Mönster: Shetlandsvigg från boken Varmt & Stickat, fast jag gjorde min två randomgångar större.

Garn: Shetlandsull från BC-garn. Det blåa ljusa och mörka fanns i garnsamlingen min, det ljungfärgade och naturdito köpte jag till. Jag gillar detta garnet!

Stickor: den storlek som står angiven i beskrivningen.

Bäst: allt!

Sämst: Inget!

2 thoughts on “Först ut!

  1. vilket kul projekt att ta med sig ett gäng sjalar ut och fotografera.

    och fint kort blev det också. jag gillar verkligen hur du använde dig av modeller du träffade på, som gärna deltog med att visa upp sig i sjalarna:)

    och sjalen? jo, den tycker jag var jättefin! jag gillar verkligen färgerna som du har använt till den:)

Kommentera

