Fredagsdrömmar

Aldrig är väl helgen bättre än ungefär nu en tidig fredagskväll eller kanske redan lite tidigare när en inser att det snart är dags att gå hem från jobbet och en hel fantastisk lång och härlig helg ligger framför en. Inga drömmar eller konkreta planer har hunnit gå i krach pga det ena eller det andra. Så jag suger lite på den karamellen just nu även om jag är trött så jag skulle kunna somna på direkten.

Grönt

Så vad drömmer jag om denna fredagkväll? Gräsänka är jag och just i kväll också utan barn hemma (detta händer aldrig annars) så jag kan drömma helt egotrippat. Jag drömmer om att hitta det perfekta mönstret till garnet ovan som jag blev tokförälskad i, i går på stickcafét hos Eva. Jag drömmer om att baka lite, träna (jo faktsikt), sy mig en tunika till, äta och fika gott och så träffa fina vännen Linda på söndag. Jag förtränger gärna att jag måste jobba lite och att jag faktiskt brukar få migrän på helgen. För nu är det faktiskt fredag och drömtid 🙂

Vad drömmer du om att göra i helgen?

3 thoughts on “Fredagsdrömmar

  1. Har nog också lite garndrömmar….
    Att sticka klart ploln på en tröja som legat, håll i dig nu!, säkert 20 år omonterad!!! (Har för mig att jag trodde sista nst inte skulle räcka till polo och gav upp…. Ganska jobbigt ojämt spunnet garn.)
    Men här has så attans med värk sedan ett par dagar så jag får väl se vad det blir. SKULLE behöva bada en amris också….. Tur det är benen/ryggen/höfterna efter jag suttit still som är värst.
    Håller allt du ska slippa migränen och kunna ta vara på din helg som du vill!
    (Är du i stan den 19:e? Ska åka runt lite då om planer fungerar 🙂 )

  2. Njuuut! 🙂

    Jag drömmer om att hinna sticka mig några varv, lyssna på poddad radio, baka en mjuk kaka, bläddra i ett glossigt magasin, ha mig en lördagkväll framför teven. (Tänker att det också ska bli av, det jag drömmer om, mellan allt det där andra.)

Kommentera

