November måndads hitta på(se)

En riktig skitdag har det varit i dag! Skitdag som i en dag med kraftig migrän. En sån dag är det trevligt när det dyker upp post som piggar upp och det gjorde det i dag.

November påse

Det ska bli något att värma axlarna med denna gång. Beskrivningen är lika härlig som förra gången, garnet och ullen är superfint men sticka på stickor 12 det gör jag inte. Det blir bara ont i händerna av det. Så jag får modifiera lite, göra något med mindre stickor och ”garnera” som tänkt. Hoppas, hoppas att nästa påse blir ett objekt med tunnare stickor.

Nu hoppas jag att migränen ger sig! Jag har faktiskt annat att göra!

2 thoughts on “November måndads hitta på(se)

  1. Åh, härligt – fick du den färgen till 😀 Jag fick illgrön ull, hihihi…
    Nyfiken på vad du väljer för stickor – lite rädd för att 12or som sagt var är lite för grovt för mina reumatiska händer… även om nu rundstickor fungerar perfekt, jämfört med strumpstickor osv… MEN, lite rädd är jag och HAR funderat… så, ja,… vad kommer du välja? 😀
    Skrattat, läst mönster för gubben så tom HAN har fnissat om än vissa saker går honom totalt förbi, men kontentan inser han dock 😉 Lite klurigt det där med tofsarnas och langetten där – där går jag möjligen på en nit… hur mycket ska man sy egentligen??? högst upp enbart eller, hrmpf… får ta någon med bättre fingrar till hjälp om det kniper, kanske 😉 ❤ ❤ ❤ Spännande….
    Må så grankott…
    Bim HD

Kommentera

