November!?

Tittar jag ut genom fönstret så ser det inte ut som november tycker jag, inte heller känns det så när en går ut. Men enligt almanackan så är det 1 november i dag och då är det väl så :).

November kan behöva muntras upp lite tycker jag, speciellt på jobbet så kommer resten av året att bli löjligt intensivt för att inte säga jävligt stressigt. Så det gäller att hitta på så många roliga och/eller trevliga saker på fritiden som möjligt, glada stickningar, mysiga stickträffar och andra möten, gott fika, träning och annat som lyser upp i höstmörkret.

På bloggen ska vi fira lite under november tänker jag; 500:e inlägget kommer snart, likaså kommer bloggen passera 150 000 besökare, både värda att fira. Dessutom har bloggen växt i snabb fart sedan i våras när jag återuppväckte den. Så lite utlottningar tänker jag mig framöver 🙂

De senaste dagarna har jag varit ledig (i alla fall nästan) och som sagt åkt bort. Flera stickningar har fått följa med, hitills har framförallt Sthenlandsvigg från fantastiska boken Varmt & Stickat fått glädja mig

1 november tömd mobil 497

Sjalen har växt rejält sedan bilden togs i förrgår. Så härlig stickning!

 

Lite shopping har Göteborg fått bjuda på, fantastiskt mjukt garn gick bara inte att motstå 🙂

1 november tömd mobil 514

Men nu ska jag ut och njuta av friska vindar och lite lite sol!

One thought on “November!?

Kommentera

