Syfestivalen

I dag har jag och rätt många andra besökt Syfestivalen :).

Syfestival

Tur att jag inte lider av torgskräck. Själva mässan var väl ungefär som vanligt, lite nytt men mest vant (kanske lite för vant men ändå är man där varje år).

Bäst är ju människorna man träffar och så fina fynden man har med sig hem förstås. I år blev det inte besök med vanliga sällskapet (synd) men ”vikarierna” var de bästa ;); bästa Ulrika, Linda, Eva och Malin. Fikat mitt i med gott prat gillas skarpt och i år var faktiskt fikat gott också.

Fynden då? Ja man kan väl säga att jag drabbades av äppelfnatt :). Jag skyller allt på tant Kofta som inspirerar så härligt mycket. Fortsätt med det Lotta!

Äpple Mer äpple

Helt plötsligt uppstod ett starkt behov eller kanske snarare en kärlek till att få göra äpplen och äpplestrumpor. Lycka! Köpte ett tyg som också påminner om äpplen tycker jag och så ett tyg med päron på därtill.

Lite annat blev det också:

Resten

Tygerna jag köpt kommer från Znok (äppletyget), Gekko (det blommiga) och Sydilla resten av tygerna därifrån kommer också mönstren.

Nöjd med mina inköp vädligt nöjd med sällskapet.

3 thoughts on “Syfestivalen

  1. Alltså… Jag begriper inte hur det gick till, men jag lyckades MISSA Tant Kofta!!! 😦 Surt minst sagt.
    Fast jag hade ju faktiskt med tillräckligt hem ändå….

  2. äpplena är tokroliga att sticka och vääääldigt beroendeframkallande. du har många timmar med härlig stickning att se fram emot =) kram eddy

Kommentera

