Mutad

Jag blev mutad i går 🙂 Fick denna!

Så nu minns jag inte ens längre varför jag skulle bli mutad, men det är en deal med mutan 😉

Boken gillar jag! Som många andra skrivit är den annorlunda i sin uppbyggnad. 24 koftor som utgår från människor i sitt yrke eller utövande sin passion. Ett minus är väl att det inte finns någon arkivariekofta ;), ett annat litet minus kan jag tycka är att garnvalet är lite begränsat antingen Rowan eller Drops. Nu är det ju bara att byta mot något annat försås och gör någon en hel bok med bara garner från Östergötlands ullspinneri så skulle jag tycka ett det var helt rätt, så jag är väldigt subjektiv 🙂

Det finns flera koftor jag vill göra: Bondekoftan, Prästkoftan, Keramikerkoftan, Swaggern och Konstnärskoftan. Blir kanske garnköp till någon av dem på Syfestivalen på lördag?

7 thoughts on “Mutad

  1. Låter som en bok för mig som insett jag har ALLDELES för lite koftor numer!
    Hmmm…. Ska kika efter den fredag!
    (Kul förresten att du är arkivarie! Fick jag som förslag i ett yrkestest för väldigt många år sedan, och hade mycket väl kunnat tänka mig om nu livet fallit sig så 🙂 )

  2. med så många fina mönster på koftor är det lätt att ha överseende med det smala garnvalet, för som du skriver är det ju lätt att byta mot annat garn om man vill:)

Kommentera

