ADHD Awareness moth

Oktober är framförallt sammanknippat med Rosa bandet och bröstcancer och det är vädligt bra det. Men oktober är en långt´månad och vi är många så visst finns det utrymme för att uppmärksamma ett handikapp också?

Sedan 2010 samverkar ideelt verkande människor runt om i världen för att under oktober öka kunskapen om ADHD och därmed minska alla fördomar som finns, detta under namnet ADHD Awareness month. För mig är det en alldeles ny bekantskap men eftersom jag tycker att det är så himla viktigt att öka kunskapen om och minska fördomarna kring ADHD så vill jag under resten av oktober försöka dra mitt strå till  stacken genom att skriva några inlägg kring detta. Den som inte gjort det kan ju också söka på de inlägg jag skrivit tidigare. Mer information om ADHD Awareness month finns här och här.

Temat för denna oktober är kärlek och ja, jag kan väl bara instämma för egen del, jag älskar många som har ADHD 🙂

ADHD Love Movement

Nu är det ju inte ADHDn i sig jag älskar hos mina barn eller min man utan individerna. ADHD kommer på köpet :). Att älska någon med ADHD är aldrig enkelt (är det väl inte med någon annan person), det är mer utmanande vågar jag påstå än att älska någon ”normalstörd”. Men det ger oändligt mycket tillbaka om än inte på det sätt man kanske förväntar sig vilket ofta glöms bort när ADHD beskrivs i media mfl ställen. Jag ska med några olika vinklingarn försöka återkomma till detta utan att bli för privat. Tills dess fundera gärna på vem du älskar som har ADHD!

 

3 thoughts on “ADHD Awareness moth

  1. Jag gillar verkligen din blogg, din öppenhet och din beskrivning av hur du hanterar din vardag! Jag har särskilt tre små personer i min närhet som får kämpa hårt och jag tänker på de just nu!
    Stor kram och ha en bra onsdag och håll energislukarna på avstånd!

Kommentera

