Ole dole doff

Svåra frågor som vilken stickning man ska sticka på, i alla fall när man som jag har många på gång, kan ibland ställa till stora problem, i-landsproblem ;). Så i måndags kväll så blev det ole dole doff- ramsan som fick avgöra. Känslan när lotten föll på ett gammalt UFO var väl inte direkt positiv, men har man sagt att man ska följa lotten så har man.

Sjal ett Sjal mera

Tanken från början var nog att bara sticka på den en kväll men sen så väcktes tanken att jag skulle sticka på mestadels detta UFO tills i dag söndag och se hur långt jag kom, för att sedan välja i morgon om jag ska forsätta eller välja en annan stickning. Det har varit en rofylld stickvecka med denna sjal, inga val och jag har verkligen kommit in i stickningen. Nu är det inte så långt kvar tlls jag är klar vilket känns som en stor bonus. Kanske blir den det redan i kväll!!

Mer info om sjalen kommer när jag är klar med den…

7 thoughts on “Ole dole doff

  1. det mönstret var jättepopulärt för flera år sedan, och av goda skäl, för den är verkligen jättefin:)

    det där med att välja UFO om man har flera är inte så himla lätt. så jag gillar dina tankar om att först väja ett UFO, och sedan sticka en kväll, och sedan några till innan man bestämmer sig för om man skall byta projekt. Det är en bra lösning om man har beslutsångest och inte kan bestämma sig:)

  2. SÅ snygg!
    Jag håller på med en liknande sjal (inget ”skaft” i det mönstret) men i Einband… Tar den stickningen ibland när jag vill slippa tänka, för mönstret sitter i huvudet. Försöker dock undvika att tänka på hur många maskor det kommer att bli innan den är den riktigt stora sjal jag vill ha….

Kommentera

