En inspirerande påse

Jag värmde upp inför Köpenhamn med ett besök på den fina garnbutiken i Helsingborg; Tant Thea. Den är verkligen värd ett besök när man är i närheten, både för att där finns inspirerande mönster, garner som inte finns på så många ställen och för att Tant Thea och hennes personal är så trevliga. Denna gång fastnade jag för en påse garn:

Tant Thea tvåTant Thea

Det ska bli en sånhär sjal. Jag har faktiskt en baktanke med att köpa det kittet, jag är väldigt feg och osäker när det kommer till att blanda garner och dessutom har jag en del udda nystan i finfina färger och kvalitéer som kan må fint av att få sällskap av andra sorters garner. Så kanske minskar garnlagret lite och jag utmanar mig själv på ett lagom bekvämt sätt :). Dessutom är själva sjalen fin såklart.

One thought on “En inspirerande påse

  1. att blanda garn är alltid värt besväret. jag har inte gjort det vid så många projekt, men när jag har gjort det har jag alltid varit jättenöjd med resultatet. så heja dig för att du vågar dig på något nytt!!!

    det skall bli jättekul att få se hur den blir när du har stickat den:)

Kommentera

