Autumn Mood

På Facebook finns flera grupper för oss som gillar att sy, Vi sytokiga, Vuxna sytokar och eventet Syjunta Online, den sista har ofta söndagar som ”mötestillfällen”. Hitills har jag mest tittat och drömt, har sytt några mindre lyckade toppar och försökt hitta tillbaka till fingertoppskänslan jag hade på 90-talet när jag sydde mycket (och inte stickade alls). I dag hängde jag på Syjuntan och hade redan i veckan plockat fram ett gäng med tyger som kändes höstfina:

Turkosa tyger

Först ut blev det blommiga tyget till höger, inköpt på Skroten i somras.

Autumn Mood

Mönstret kommer från höstens Ottobre dam och kallas Autumn Mood. En enkel och rak tunika (finns även som tröja) som jag gillar just för sin enkelhet. Jag börjar bli mer sams med min overlock vilket glädjer mig, på minus sidan på tunika är väl fikorna som blev lite knövliga, nästa gång syr jag inte med tvillingsöm så blir det bättre. Allra bäst är att jag sytt något helt färdigt och det på en och samma dag.

Näst ut blir tyget med dalahästarna som blir tröjmodellen av Autumn Mood.

 

8 thoughts on “Autumn Mood

  1. Jättesnygg! Jag älskar att sy kläder, men formligen hatar att sy heminredning, typ gardiner. Just nu har jag ett par sådana som ligger som en surdeg i sykön… 🙂

  2. Åh så fin!

    Jag är jättesugen på att sy kläder igen jag med, men tycker det är svårt att hitta mönster när man som jag behöver större storlekar. :-/

    • Ulrika, har du tittat på Ottobre? Där finns storlekar upp till 52 och massor med härliga modeller. Just nu finns ett dam-nummer ute med många fina modeller, bla den här tunikan.

  3. Jag har en grundläggande uppfattning om att det tar tid att sy kläder. Det är väl slöjdens snuttifiering som lagt en rejäl grund för det, tillsammans med ickerutin. Trevlig modell.

Kommentera

