Budskap

Mugg

Tillbaka på jobbet gäller det att var tydlig, så därför har jag nu en mugg, ståendes väl synlig på mitt skrivbord som tydligt deklarerar min syn på hur jag förväntar mig att bli behandlad ;). Var snäll mot arkivarien annars försvinner du ur historien. Japp så är det!  Har i alla fall fått många att skratta i dag och det är ju inte dumt det. Dessutom har jag fått frågan hur man ska vara mot en arkivarie om man vill bli raderad ur historien. Ännu snällare blev mitt svar.

Om inte muggens budskap hjälper så funderar jag på om denna skylt kan vara nästa steg:

Skylt (bilden kommer från SVD och är helr rykt ur sitt sammanhang)

När stressnivån blir för hög tänker jag.

Har jag sagt att jag älskar mitt yrke? Det gör jag verkligen men kanske inte så ofta mitt jobb.

5 thoughts on “Budskap

  1. jag har ett svagt minne av att du skrivit om hur mycket du älskade ditt jobb… men jag kan ha fel:)

    annars låter det som om det har gått bra såhär långt. jag håller tummarna för att det fortsätter så:)

  2. Underbar mugg! Jag älskar också mitt yrke väldigt mycket (är lärare), men jobbet är inte alltid roligt (främst för att förutsättningarna att utföra ett bra jobb är så dåliga).

    • Precis så är det för mig, när förutsättningarna saknas så blir jobbet inte speciellt kul och så är det ju tyvärr ofta.

Kommentera

