Drömmer lite

Jag drömmer mig bort lite i kväll, bort från vardag, bort från alla ljud och andra intryck som väller in över en när man börjar jobba, bort från ett avstängt Stockholm och trötta tankar om kropp och själ. Jag drömmer mig som så ofta förr bort i stickningens värld. Det finns så många nya fina garner i höst och härliga tröjor, sjala,vantar och annat. Om ett par veckor åker jag förhoppningsvis till Köpenhamn så jag studerar noga Sommerfugelns hemsida och drömmer:

Vill svepa in mig i en Bangkok, värma mig med en Friday eller en Wednesday. Det är kallt i mitt nya rum på jobbet så jag kan behöva ladda upp för hösten och vintern.

I dag vidgades drömmarna till Hedda hur fin som helst och med lite flerfärgsstickning också. Dessutom skulle jag om jag fått en dotter (till) döpt henne till Hedda :).

Nu ska jag sluta drömma en stund och ta mig ned till tvättstugan. Vardagen tränger sig på 🙂

 

4 thoughts on “Drömmer lite

  1. Det var många läckra projekt som du har kollat in:) dom har alla något speciellt som gör att man får lust att sticka dom:)

    Själv har jag precis börjat sticka på en sjal, från ett kit jag köpte för flera år sedan, men som har blivit liggande ända tills nu:)

    Hoppas nu att vardagen blir bra för dig, med jobb och allt!

  2. Vågar inte kika ens på något nytt…
    Tror inte jag har annat än Syfestival och ett visst blått tweedgarn i huvudet just nu 🙂 (Men jag klarade tvätten igår!)
    Grannen (84) som är en noggrann och ordningsam människa frågade igår HUR man kan lägga upp garnlager? ”Man köper väl för att sticka och använda?”
    ”Ja” sa’ jag ”men de BLIR ju oftast stickade med tiden!”
    ” Förstår ingenting!” sa’ grannen.
    Att vi 2 är så goda vänner är ibland lite svårt att förstå… 😉

Kommentera

