Den 18 december

Den 18 december beräknas jag vara fullt arbetsför enligt det senaste läkarintyget från min nya läkare. Så det så! Passar så klar bra eftersom det är FK krav också, annars stundar andra bullar enligt dagens möte.  I morgon börjar jag officiellt jobba 25 % efter att ha varit helt sjukskriven sedan 22 april, en beräknad upptrappning finns sedan för 50 %, 75 % och så 100 %. Om jag räknar rätt så har jag 112 dagar på mig att gå från 0 till full fart. En utmaning konstaterar jag bara, en utmaning som jag tänker klara av. Är innerligt trött på den här karusellen så är det. Jag har lärt mig mycket dessa månader och gjort många saker för att må bättre sedan april, jag tar det med mig och tar det löjligt försiktigt.

Läkaren frågade mig i dag om jag är härdad? Nä det är jag inte och tänker inte bli, det låter hårt och otrevligt. Jag är flygfärdig tänker jag istället!

29 juli mfl 028

Önska mig gärna lycka till (du som tänker skriva att jag är bortskämd, lat utnyttjar systemet edyl låt bli det hjälper inte någon på något sätt)!

18 thoughts on “Den 18 december

  1. jag håller tummarna för att allt går som planerat!

    och med tanke på alla blogposter om vad du har gjort för att stärka dig själv sedan i våras, tror jag att du är flygfärdig snart igen:)

  2. Lycka till!
    Här kan jag garantera att det inte finns minsta misstanke om lathet eller liknande 🙂 Ibland tror jag dock att man nästan (gäller många i alla fall) måste ha ”varit där” eller i vart fall nära för att begripa.
    (För min del innebar pressen försämring och jag beslöt till slut att överleva på 50% pension. Det var det enda som gick då, särskilt med en helknas arbetsgivare. Vilken förresten har en styrelse av folk utsedda av olika fackföreningar…)
    Kram!

  3. Jag önskar dig verkligen lycka till! Fortsätt att fokusera på det som du mår bra av, typ stickning!! 😉

  4. Det är ju helt sjukt att ha ett specifikt datum då man ska vara frisk. 😦

    Jag balanserar på gränsen till den där världen hela tiden. Hittills har jag försökt hanka mig fram ändå, för bara tanken på fk och all sån jäkla press ger mig mardrömmar. HUR ska NÅGON kunna bli bättre på det viset? :-/

    Och ja, jag får också den sortens kommentarer och åsikter. Folk begriper verkligen inte.

    Massa massa kramar!

  5. En klok psykolog jag har förmånen att få samtala med säger att ”handarbete har räddat många kvinnoliv genom århundradena, fortsätt sticka!”

  6. Stora bärande vingar önskar jag dig. Och skulle dina inte förslå så önskar jag dig att andra får tag i dig och bär dig till oanade höjder.

    FK borde få nobelpriset i medicin som kommit på bot för allting. >:-( *morr*

    Löjligt försiktig och mycket krya på!

    • Löjligt försiktig finns alltjämt kvar i mitt huvud som ett mantra även om man inte alltid kan tro det :).

  7. När jag med full kraft hade sprungit rakt in i den berömda väggen, för många år sedan nu, då fick jag så fin hjälp av såväl min chef som av företagshälsovården, att faktiskt komma mig tillbaka. De bromsade mig då jag ville för mycket, för snabbt, gav mig råd, stöd och handledning på vägen. Önskar dig precis detsamma! (Finns det inte någon på FK, eller via ditt arbete, som faktiskt bistår dig? Tänker att det faktiskt borde ligga i deras uppdrag.)

    • Jag har haft gott stöd av min läkare på företagshälsovården tills dess han gick i pension, helt fantastiskt stöd. Tyvärr är den nya läkaren ett stolpskott som redan orsakat en massa trubbel. Har en del stöd också från annat håll, min naprapat och psykolog mfl men inte från arbetsgivaren. FK har en väldigt konstig syn på stöd som jag avstår ifrån även om jag tycker precis som du att det ska hjälpa inte stjälpa.

Kommentera

