Min dag

Det är min alldeles egen dag i dag.  Detta år har jag mest önskat att få vara med familjen, vi har lite svårt att samla ihop oss till vardags och sitta still en stund.Man kan väl säga att jag önskat mig snälla barn 😉 I söndags blev det därför tjuvstart med god mat, prat och lite fika i mysig miljö med nästan hela familjen, mycket trevligt om än lite grabbigt. I dag har jag mest rått om mig alldeles själv, en bra idé om jag får säga det själv. Och på fredag blir det en efterlängtad pyssleeftermiddag med en annan familjemedlem.

Jag har fått en fin väska i present (mer om den senare), fantastiskt fina rosor och supergod choklad

ros chokladfrabriken

Jag har också fått (av mig själv) löftet att köpa ett antal mönster på Ravelry. För att påbörja på direkt eller senare, vilket jag nu önskar. Hitills har jag köpt två koftmönster Emelie och Pergola cardigan och börjat på ett, Emelie. Ska ägna en del av kvällen åt att kolla runt efter fler mönster, varvat med stickning och chokladätande. Ni får gärna tipsa mig om fina mönster!

 

 

5 thoughts on “Min dag

  1. Grattis på födelsedagen! det låter som om du hade en väldigt trevlig dag med nära och kära och med fina presenter!

    vilka fina mönster du har köpt! Emelie har jag sett flera göra, så det skall bli spännande att se hur din blir:)

  2. Grattis!
    Om än något i efterskott, för jag fastnade på Ravelry…
    Tyvärr (eller kanske ”turligt nog”) har jag inte internetbank, vilket jag i och för sig muttrat över idag efter att ha sett VisaLisas sjal Opsa på Frisky Frogs blogg. (Det mönstret kan bara köpas via R) Men det finns ju andra 🙂

  3. Eva H: Du kan inte kontakta VisaLisa direkt då? Eller har hon förbundit sig att bara sälja via R och de får provision eller hur funkar det?

    Grattis i efterskott, Saltflingan!
    Ull under chokladen?

    • Cecilia: Jag tog kontakt med henne via FB, men det fungerar inte för henne att sälja direkt fick jag veta i ett vänligt svar. Får kanske använda den som inspiration till ngt eget istället 🙂

Kommentera

