Där jag lägger min hatt

Näe jag använder inte hatt, knappt ens mössa, men jag övar på att ”känna mig hemma där jag lägger min hatt” lite som i Paul Youngs sång Wherever I lay my hat om än med annan innebörd. Livet är fullt av små och stora överraskningar som gör att jag inte alltid vet var jag kommer att vara från en dag till en annan, eller från en vecka till en annan. Som nu, jag befinner mig helt oväntat hemma i Stockholm, inget jag hade planerat med nu när jag valde att göra den resan för att jag ville göra den, trots andra planer från början  så försöker jag se till att känna mig hemma där jag är och må bra där jag är när jag är där. Inte längta efter något annat, inte sörja över det som inte blev utan njuta och glädjas åt det som är nu.

Då är det bra om man kan njuta av det lilla, fundera på vad som gör denna föränding till något bra. Jag har i dag fått träffa en person som jag tycker oändligt mycket om och som betyder väldigt mycket för mig och som jag träffar alldeles för sällan bara det är gott nog. Men det har funnits andra små godheter att glädja sig åt, obegränsad tillgång till dator och internet här hemma, god sushi på centralen och en hel del tid för mig själv.

Att ta vara på de små goda stunderna skriver Anette i dag så otroligt fint om läs om det här.Vad mitt andra namn är funderar jag på en stund.

Fyr Öland

Att lyfta blicken och tänka ett steg till tänker jag mig är en röd tråd i allt detta!

2 thoughts on “Där jag lägger min hatt

  1. du som är så duktig på att lyfta fram det goda med dina barn, oavsett omständigheterna!

    och på senaste tiden har du också lyft fram det positiva med att ta hand om sig själv!

    det låter som om du trots att du planerat annat, har det bra just nu. och din attityd till det gör dig till ett föredöme:)

  2. Tack snälla Heidi! Jag blir alldeles rörd och glad av det du skriver. Som så ofta med dina fina kommentarer ❤

Kommentera

