Inte Vera

Jag har börjat på en ny stickning till :). Jag har sällan spärrar för det utan kör på efter lust, vet ju att lusten att göra färdigt kommer i små skov då och då. Stickningen jag har börjat på heter Vera enligt Huskroken som gjort mönstret, men det namnet påminner mig dels om jobbet (vårt verksamhetsstöd heter Vera) dels om en husläkare vi hade förr i världen när barnen var små och tja hon var inte så bra. Så jag behöver byta namn på min fina tröja.

Ängsblommor och Vaktparad 066

Så här såg den ut för två dagar sedan,den har växt lite sedan dess :). Garnet är fantastiskt, gillar du inte att sticka i bomull annars rekommenderar jag Huskrokens bomull, den är lättare att sticka med än alla bomullsgarner jag testat tidigare (iof inte allt för många), ekologiskt är det också. Trevligt mönster är det också.

Nu ska jag ut och spela lite badminton med sonen, sånt som man ska göra på sommaren eller hur?

4 thoughts on “Inte Vera

  1. Huskroken – aldrig hört talas om! Eftersom jag inte är förtjust i att sticka i ren bomull så måste jag testa det garnet någongång. Jag brukar alltid välja ull/bomull-blandningar före ren bomull.
    Klart din tröja har ett eget namn! 🙂

  2. Det där ser väldigt fint ut!

    Och du….T A C K!!!
    Sambon undrade varför jag satt där och grinade igår, haha, men jag blev så himla glad och rörd. Gulledej!

  3. Inte Vera ser ut att bli väldigt fin:)

    jag är inte heller jätteförtjust i att sticka med bomull, men det händer ibland, och bomull är ju skönt att använda såhär i sommaren:)

  4. Ping: Två par strumpor till lillebror | Saltflingan

Kommentera

