Stickreseblues

Läste på någon blogg om sticklägerblues som är det man får när man kommer hem från ett stickevenemang och känner sig tom, saknar stickvännerna, alla skratt, god mat (som serveras) alla garnklappande osv – jag tror ni som varit i väg på något sådant förstår vad jag menar. Så i dag var jag tvungen att lindra ”besvären” med att gå på stickcafé på Huskroken :).

Danmark då?

Bäst var att vara bland alla dessa goa vänner, gamla som nya, att vara omgiven att människor som jag delar intresse med, sticka, prata, fika och byta idéer med varandra.

Danmarksresan (Bild från den fina kvällen som Gavstrikk ordnade till oss dag 1)

Danmarksresan 2 (bild från båtresan)

Bäst var också att träffa designerna Marianne Isager och Bente Geilsk. Speciellt Bente vill jag höra berätta mera, hoppas hon kommer till Sverige en gång till. Mariannes danska var lite för snabb för mitt otränade öra men annars vill jag gärna höra mer där också.

Danmarksresan 4 Isagers butik. Marianne och Helga lyckades jag inte fånga på bild.

Kofta Isager Kofta från Isager helt i min smak. Denna följde dock inte med hem denna gång.

Bente 2 Bente som berättar om sin fantastiska design.

Sämst då. Finns inte mycket av den varan men i en särskild klass för sig hamnar hotellet vi bodde på sista natten och då speciellt middagen. Svårslaget dåligt (dock inte något jag är kritisk mot Sticka för).

Tack Sticka och franförallt våra reseledare Eva och Sanna!!

Stickreseblusen lägger sig snart och om inte annat har jag många fina garner att klappa på och dessa kommer helt klart att dyka upp här på bloggen en massa gånger 🙂

2 thoughts on “Stickreseblues

  1. Ser ut som ni haft hur mysigt som helst! Synd bara att sista kvällen blev lite sisådär, på något sätt är det lättare att överse en ”mellankväll”.
    Skulle nog gärna ha råd åka någon gång;)
    Men eftersom jag inte ens masar mig iväg till Huskroken (andra sidan stan…) så… Koftan är verkligen läcker! Jag skulle väl välja annan färg, men sedan är det ju ungefär det ”lövmönster” jag stickat i ett otal sjalar.

Kommentera

