Serena sjal

Jag har en hel hög med färdigstickade projekt som inte har visats upp på bloggen. Dags för skärpning kanske? Tycker dock det är vansinnigt svårt att fota färdiga alster, speciellt tröjor och koftor och jag har ingen hugad fotograf i min närhet.

Hur som helst stickade jag för ett tag sedan klart en sjal i ett av mina favoritgarner och förra veckan eller om det var förförra så blev det till slut också blockad.

Serena sjal 1

Garn: Manos Serena färg Goldtail (rosa med inslag av ”guld”) 3 härvor gjorde jag av med.

Mönster: Serena sjal från Yll & Tyll (var annars ;))

Stickor: 3,5 tror jag.

Nöjdhetsfaktor: 3,5/5 Nästa gång jag stickar mönstret ska jag antingen vända på mönstret efter halva eller göra om slutet. Nu när jag gjorde enligt mönstret så fick jag en rak och en vågig kortsida (gick förstås att blocka bort). Annars ett lagom mönster som kräver lite tankemöda. Jag är ovan vid att använda avlånga sjalar så här krävs lite träning men det gillas.

Serena sjal 2

Serena sjal 3

Serena sjal 4

2 thoughts on “Serena sjal

  1. Härlig!
    I och för sig inte min färg, men jag tänker ju mest mönster;)
    Har också kikat lite hos YlloTyll, men just nu är garnlagret mer än välfyllt…

Kommentera

