Balans

10 gånger har jag haft förmånen att träna tillsammans med en personlig tränarare här. 10 gånger till har jag gett mig själv. Det är dyrt räknat i pengar nu men det kommer att göra skillnad långt tid framöver så utan att vara klyschig är det en väl gjord investering.

På 10 gånger har jag lärt mig otroligt mycket, om mig själv, min kropp och om träning. Jag har lärt mig sådant som är självklart för många men som för mig är som att jag lär mig det för första gången, som att resa mig upp på ”rätt” sätt, gå mer sparsamt med ändå energiskt för att ta några expempel. Jag har också lärt mig att andas, andas på ett sätt som ger energi och kraft. Har man ont och därtill är stressad på annat sätt så åker andningen lätt upp i bröstkorgen och så blir kroppen ännu mera stressad. Balans mellan höger och vänster kroppshalva, balans mellan fram- och baksida har jag också återupptäckt. Och inte minst har jag fått på nytt upptäcka hur roligt och energigivande det kan vara att träna.

Det skulle vara en stor lögn om jag påstod att det bara varit roligt, vissa gånger har enbart varit plågsamt både fysiskt och mentalt. Jag har många gånger tvivlat på att det ska funka, att jag ska orka och vilja. Men jag har haft en otroligt envis PT vid min sida som ständigt funnit på lösningar där kroppen satt upp hinder.

Balans

På bilden balansplattor som man kan ha mycket kul med.

Jag ser fram emot de 10 gånger som återstår, nu kan vi ta det ett eller flera steg vidare mot den sorts träning som jag gillar, löpning, cykling och MAQ-träning.

4 thoughts on “Balans

  1. En PT måste vara toppen när man som du har smärtproblematik! Tror du jag lyckades fotografera min pågående tröjstickning medan det var ljust ute idag? Neeej… 🙂 Men något ska jag väl göra imorgon också!

  2. Åh, vad roligt att höra. Jag har också investerat i en PT och det har helt ändrat min syn på träning. Har också insett vilken stor inverkan det har på den mentala hälsan, Även om jag inte heller har skrattat ihjäl mig alla gånger.
    Lycka till i fortsättningen!

Kommentera

