Döskallar

Jag skulle faktiskt absolut inte alls börja virka på den där döskallesjalen som ”alla” virkar på just nu. Först tyckte jag till och med den var lite larvig, fast det gick snart över och då tänkte jag att om jag inte letar reda på en beskrivning så kan jag göra färdigt något av alla de projekt jag håller på med istället. Men när så Maria i dag på sin blogg snällt länkar till två beskrivningar med utförliga bilder på hur man gör och därtill visar på en urläcker sjal så var jag ju tvungen. Så alltihop är givetvis Marias fel – eller snarare förtjänst för det är en väldigt rolig virkning, som jag varmt rekommenderar. Jag virkar efter denna beskrivning som till skillnad från den andra som Maria länkar till gör allt i ett.

Döskalle 2

Valet av garn kan möjligen vara omedvetet inspirerat av mina penséer på balkongen, fast dessa kom visst inte med så bra på bilden ser jag nu.

Döskalle

2 thoughts on “Döskallar

Kommentera

