Valborg?

Fira storhelger eller för den delen ha helgfeeling en vanlig helg är är en ständig källa till konflikter, missförstånd, ilska och sorg i en familj där tre av fyra har neuropsykiatriska handikapp, speciellt när Asberger är med. Denna Valborg blev tyvärr inget undantag. Så här sitter jag i min ensamhet sista timmen av Valborg och är ledsen och beviken. Just den här biten har jag väldigt svårt att acceptera, för mig är det viktigt att skilja på vardag och helg, likaså att följa rytmen under året med storhelgerna. Det behöver inte vara samma varje år men de är värda att göras något extra av.

Valborg

I rättvisans namn så var tre av fyra i väg och tittade på brasa och lyssnade på vårsånger men inte tillsammans. Jag och yngeste sonen hade sällskap dit och hade en vädligt trevlig stund men eftersom det bråkats på annat håll i familjen och vi var där men inte tillsammans så förtogs glädjen. Och det är precis så det brukar bli.

God natt!

 

4 thoughts on “Valborg?

  1. Kram till dig! Jag tycker själv att Valborg kan bli orolig och kravfylld – glad att det är över för i år faktiskt!

  2. Jag har ingen erfarenhet av dina problem nära, men jag funderar ändå en hel del tidvis. Vi har ett korttidsboende nära och jag möter ofta barn därifrån under mina hundpromenader.
    Tror det var senaste julen jag funderade mycket kring vad detta med helger kan ställa till, när jag hörde en lååååång diskussion och försök till förklaringar…
    Skulle skicka en flaska ork om jag kunde!

  3. Kram till dig!
    Storhelger innehåller massor av krav som jag inte gillar, det är svårt att hitta en bra balans mellan sina egna och andras förväntningar. Jag vill gärna fira, men på mitt sätt, men det har andra oftast åsikter om…

Kommentera

