Det ska vi fira!

Som jag skrev i början på veckan så har jag nu passerat 400 inlägg på bloggen sedan starten (hur många det var på gamla bloggen har jag inte kollat). Det tillsammans med att jag lyckats få i gång lite aktivitet på bloggen (igen) tycker jag är en bra anledning att fira 🙂

Jag är väldigt glad att vara igång med bloggandet igen och känner att jag gärna vill få till det som en del av min vardag att blogga.  Jag har funderat en hel del på vad jag vill skriva om, vad ni som är här vill läsa, vad som får till en dialog på bloggen mm. För at få ytterligare inspiration till att blogga så vill jag gärna att ni berättar för mig vad som får er att fastna för en blogg (dvs återvända och läsa regelbundet), vad som får er att kommentera, gärna mer konkret vad ni främst uppskattar/inte gillar med min blogg.

Jag kommer att dra tre vinnare bland er som svarar, helt enkelt de tre som jag tycker givit mig mest inspiration. Jag har tre olika ”priser” så ange gärna i kommentaren vilket pris du helst vill ha. Alla priserna kommer från min garn- och boksamling Svaren vill jag ha senast fredag 3 maj.

Det ni kan vinna är:

Lila pälsull

En härva lila pälsullgarn från Östergötlands ullspinneri (färgen är missvisande på bilden tänk mer plommonfärgat)

Blått garn

Tre härvor Sarah Tweed från BC garn

Bok

Bok från min Londonresa med många tips och idéer på vad man kan göra med en härva sockgarn.

Jag ser fram emot era tips!

 

 

9 thoughts on “Det ska vi fira!

  1. Hej på dej och Grattis till dina 400 !
    Varför jag gillar eller ogillar en blogg är riktigt svårt att säja….
    Ibland känns de bara ”rätt”
    De är något med stämningen, rätt i färgerna , fina bilder lite ”nya” ideer.
    Må gott på dej

  2. Grattis till 400 fina inlägg!
    Din blogg var faktiskt en av de första jag började följa när det begav sig (eller, jag tror att det var den du kallar för den ”gamla bloggen” för jag läste din innan jag skaffade min egen och det var i juli 2007). Det som fick mig att fastna för den en gång i tiden var att det var en blandning av stickning, kakbak och vardagsliv – och vet du, det är det ju fortfarande! Jag har kommenterat ibland, men inte alltid, jag tror att jag generellt är lite dålig på det.
    Stickning är ett intresse vi delar, och det jag tycker är så spännande med din stickning är att den har en helt annan färgskala än min. Du stickar ofta i rosa och lila, färger som jag gillar men som jag sällan klär mig i av någon anledning. Det är uppiggande att se härliga fina rosalila stickningar!
    En annan sak som jag gillar skarpt med dina inlägg är att det finns ett tydligt hållbart samhälle/miljö-tänk i dina tankar och beslut. Fler av dina inlägg om t ex bomullsgarn har fått mig själv att tänka en extra gång innan jag handlat garn och det i sig är väl ett bra betyg för din blogg!
    Mycket av det du skriver om din familj och era diagnoser berör mig oerhört, och det är nyttigt för mig ur flera aspekter, delvis för att jag arbetar som lärare och möter t ex elever med ADHD från ”andra sidan”, som pedagog. Att läsa dina inlägg om er kamp för en fungerande vardag är inte bara berörande, utan även professionellt nyttig för mig då. Ofta blir skolan som institution väl rationell i sitt förhållande till elever som inte ”lyckas” på det sätt de ”ska”, och man lägger väldigt mycket ansvar på elev och familj och ser väldigt lite till samma elevs välmående. Det upprör mig, och din blogg påminner mig om att man alltid måste se till varje enskilt barns behov och förmåga, och att aldrig någonsin se barnet som sin diagnos, utan att bara se barnet för den person den är.
    Jag kommer att fortsätta följa din blogg oavsett innehåll för den innehåller så mycket klokskap av olika delar av livet, både stort och smått!
    Om jag mot förmodan skulle ”vinna”, så är jag väldigt sugen på pälsullen, för precis som du älskar jag garnerna från Östergötlands Ullspinneri.
    Stor kram med förhoppning om 400 ytterligare inlägg!

  3. Grattis till 400 inlägg!!
    Det jag faller för i en blogg för att jag ska återkomma är ganska simpel…
    Jag faller för färger och bilderna i den.
    Om det är lätt att läsa texten.
    Jag hoppar ofta över bloggar med mycket text, men dina texter läser jag, varje inlägg 🙂
    Du stickar fina saker i fina färger!
    Jag gillar att du berättar om din vardag, den som är utanför garnvärlden.
    Om jag vinner så är jag intresserad av BC-garnet, eller boken.

  4. De bloggar jag trivs bäst hos och alltid läser är de som blandar glädje och allvar. Som här hos dig.
    Eftersom jag också är sticknörd älskar jag förstås att läsa om/se dina stickprojekt, men lika mycket uppskattar jag det du skriver om din vardag. Om din kamp för dina barn och för dig själv. Det ger mig nya insikter på alla möjliga vis. Du skriver så bra och ärligt om allt möjligt. Föräldragrubbel, eller ditt inlägg ”Nu räcker det”, t.ex.

    Vi har olika sjukdomar och olika livssituationer, ändå är vi lika på många sätt – främst i det att så mycket av det vi kämpar med inte syns utåt och att det ibland är svårt att få omgivningen att förstå. Det du skriver är så bra och så viktigt för att försöka få fler att förstå. Jag önskar att jag var lika bra på att skriva om det som du.

    Du peppar mig!

  5. Grattis till de 400! Nu har jag ju förmånen att få träffa dig live ibland, lite för sällan men ändå! Din blogg gör att jag kan bli uppdaterad i vad som händer i din vardag och ditt liv. Förutom vårt gemensamma intresse i stickning så blir jag inspirerad av din styrka och hur du hittar vägar genom svårigheter. Jag tycker att du är så modig i ditt sätt att ta tag i saker och att du också bjuder oss läsare på detta! Livet är allt annat än glättiga ytor och fasader och vi människor formas ju av svårigheter och erfarenheter som ger livet ett klangdjup – du delar med dig och skriver fint om det du går igenom och visar att livet kan vara riktigt gott emellan åt trots allt. Just att hitta det lilla festliga, det lilla extra, små vardagshändelser som är större lycka än massa materiella pryttlar och prestationer, det lyckas du lyfta fram och jag hoppas du vill fortsätta med detta. Meningen med livet är ju mycket att göra det bästa av stunden vi har här och nu och bry oss om varandra! Tack för din fina blogg! Kram

  6. Grattis till 400 inlägg!
    Jag tror att anledningen till att jag återvänder hit igen och igen är att du är så öppen. Du skriver öppet om det som bekymrar dig men också om saker som gör dig glad. Du är ärlig och personlig och stark. Och så stickar du himla fina saker!

  7. Jag följde dig även på den gamla bloggen, om då kanske helt anonymt. De bloggar som jag återkommer till, de handlar oftast om vardagen, det stora och det lilla, det enkla och det svåra, livet självt, så som det faktiskt är.

  8. Visst är det härligt att blogga och med kontakten man får med helt okända människor. Ibland ses man även i verkligheten. Jag återvänder också när en blogg visar lite av människan även om man är anonym. Gillar dina stickprojekt och att du skriver roligt om allvarliga saker. Ser fram mot minst 400 inlägg till.
    Inser att jag inte har någon plommonlila sjal så om utifall att jag skulle vinna önskar jag pälsullgarnet i första hand. Kram!

  9. Grattis!
    Jag har ”ramlat in” här ibland (från Frisky Frog) men kanske inte kommenterat, det minns jag inte.
    Jag gillar ”blandbloggar”! Visserligen är jag just nu ”garnsurfare” men det är ändå trevligast att läsa sådana som ibland skriver även lite annat.
    Och jag gillar mycket de som vågar ta upp även ”svåra” saker! Att berätta (men utan att behöva vara rent privat, det kan bli FÖR sentimentalt och gnälligt också) om hur vardagen kan se ut. Jag tror dessutom att det finns en hel del ”där ute” som kan ha behov av att läsa sådant. För att känna sig mindre ensamma i egna problem, lära sig av som läraren ovan skriver, eller helt enkelt för att få mer förståelse för att livet inte alltid är så alldeles enkelt.
    Så – det jag gillar här är helt enkelt blandningen mellan garn och barn kan man väl säga?
    SKULLE jag ha tur så är jag mest nyfiken på tweedgarnet! Har aldrig stickat i sådant, men köpte en bok med skotska mönster av en bekant nyligen:)
    Kram!

Kommentera

