Hallon & Blåbär

Jag har firat vårens ankomst med att påbörja en stickning i lin (och ha migrän). Lin och stickning har hitills varit en omöjlig kombination för mig, vi har helt enkelt inte kommit överens. Det är synd för jag älskar lin, att ha på mig, i inredning och bara att känna och klappa på. Men sticka nej det har inte gått. Men nu så tror jag vi är på väg att bli vänner :).

Jag tog ett mönster, det enklaste enkla – bara rätstickning:

Hallon & Blåbär

Och det blir bra! Och det är kul att sticka! Ser fram emot att ha den på mig. Mönstret heter egentligen Irma men för mig är det min Hallon & Blåbärströja (Drottningsylt säger min man :)).

Detta är mitt 400:e inlägg!! Så inom kort blir det en utlottning tänker jag mig – så håll utkik.

 

Kommentera

