Rosa

Att jag älskar rosa har väl knappast undgått någon som läser min blogg eller som har träffat mig, det ska dock var rosa och inte cerise. Att säga att jag älskar att starta nya stickprojekt är väl att ta i, men jag tycker väldigt mycket om det i perioder. Senaste två veckorna har jag startat tre !nya stickprojekt, så min period att avsluta projekt är väl i vart fall pausad. Tycker om att köpa garn gör jag också, så när ett alldeles nytt garn (i Sverige i alla fall) presenterades med tillhörande häfte med beskrivningar var jag snabb att trycka på köpknappen.

YlloTyll

Att beställa från Yll & Tyll är nästan lika glädjande som att åka dit. Så fint paket med hjärtan och allt kan förgylla vilken dag som helst, därtill en snabb leverans gör allt bara ännu bättre.

Innehållet var också glädjande:

La Fontaine

Nytt garn från Artesano, Definition sock yarn. Garnet känns mycket lovande och mönsterhäftet är inspirerande, om än med dåligt översatt till svenska (inte värre än att man förstår men jag hade föredragit engelska). Modellen jag föll för heter La Fontaine och jag valde att köra på samma färg som i beskrivningen. Hitills en väldigt trevlig ”lagom” stickning.

Kommentera

