Det där med näverstickning

Mitt arbete med att avsluta mina UFOn fortsätter i god fart. I morse maskade jag av en sjal som nu väntar på att blockas.
Nästa UFO som jag tog tag i är en sjal i näverstickning som legat till sig ett bra tag.

image

Jag förstår varför jag har låtit den ligga så länge. Näverstickning är vackert att titta på och kul att göra i små doser men när ”varven” blir långa på sjalen blir det trååååkigt. Det blir mest en massa vändande, plocka upp maskor och väldigt lite stickande känns det som.
Dessutom blir alla stickningar som legat ett tag tråkiga då man tappar känslan för stickningen och flytet i stickningen.
Bäst jag fortsätter. ..

One thought on “Det där med näverstickning

  1. Jag har aldrig provat näverstickning – just av det skälet. Och det här inlägget gjorde mig helt säker på min sak – näverstickning – nätack:)

    fast i just ditt fall skall det bli roligt att se hur den blir när den blir klar:)

Kommentera

