Att det ska vara så svårt

Kofta blågrön 006

Att det ska var så svårt att göra färdigt det sista på ett sticka plagg, i alla fall för mig. Som på den här fina koftan som jag verkligen gillar och vill ha på mig. Återstår gör bara att sy fast knapparna och virka öglor till knapphål, så jag vet inte riktigt vad jag väntar på.

Väntar gör däremot två tröjor och en kofta på att bli monterade och så en eller två sjalarpå att bli blockade.

Hur gör ni för att ta er samman och göra det sista? Tips mottages tacksamt! Dock triggar jag inte på förbud om att få börja på något nytt och likande.

5 thoughts on “Att det ska vara så svårt

  1. jag har tyvärr inga goda råd! ibland avslutar jag det jag stickat på en gång, ibland blir det liggande ett tag innan jag tar tag i det och avslutar:)

    jag ser stickning som en process, och att avsluta ett stickprojekt är en del av den processen. ibland behöver man helt enkelt lite tid på sig för att göra dom där sista småsakerna för att bli klar med det man har stickat:)

  2. Jag hör ju till de där konstiga människorna som gillar det sista fixet. Kanske är det för att jag ser den färdiga saken framför mig, och jag vill ju så gärna använda den. Och jag brukar alltid börja direkt, så fort jag har stickat klart sista maskan, det gör sitt till att det inte blir liggande.

  3. Det är lite olika det där om det blir färdigt på en gång eller liggandes. Smågodis är ett bra sätt att få fart på blockningen eller monteringen och sånt. 😀
    Alltså mer fest än piska.

    (Jag tyckte jag var in här bara häromdagen, men nu hade du ju bloggat en massa. God fortsättning! Må dina lustar få utlopp! (Tänker på posten en bit ner.))

  4. Så fin den blev! Jag minns när du påbörjade den! Blir kul att se den på! För övrigt det du skriver i inlägget om näringsbrist så vet jag precis hur du känner det när ens barn inte får i sig tillräckligt med mat – det gör ont i en som mamma! Ta hand om dig! Kram

Kommentera

