Fattigskogen

Skrev ett lååångt inlägg i går om helgens stickläger i Fattigskogen men det försvann någonstans, bara första meningen gick att hitta :(. Lite segt att skriva om det, men har man varit uppe i Fattigskogen på stickläger så har man.

Imånga år har jag läst om stickläger som Fattigskogen och stickhelger av olika slag men tills i år har jag bara lyckats komma i väg på två stycken.  Efter förra årets sommar utan semester på annat sätt än att jag inte var på jobbet så fanns det i år ett stort behov att komma i väg på diverse arrangemang. Lite kompensationstänk kanske.

Hursomhelst till Fattigskogen kom jag detta år träffade massor av härliga människor, fick idéer och inspiration i massor. Att vara med människor som man delar ett stort intresse med är något speciellt. Aldrig annars kan man klappa och känna på folks kläder utan att anses som knäpp :).

Men det blev också dagar där jag slutligen accepterade saker som jag inte tidigare velat acceptera. Lite vemodigt men OK. Efter många många års hög stressnivå i livet, toppat av förra årets ”vurpa” så klarar min hjärna och jag inte av att vara i såpass stora sammanhang under såpass lång tid. Vi trivs bäst i små sammanhang under mer begränsad tid. Lederna klarar inte heller den belastning som det ändå blev och smärtnivån blev för hög. Svårt att acceptera men skönt när det nu är gjort. Så ni som tyckte att jag var lite tyst och frånvarande där upp vet nu varför.

 

One thought on “Fattigskogen

  1. Förstår att det inte är något som är lätt att acceptera. Skönt för dig att du gör det :). Härligt ändå att du fick med dig inspiration och mysiga stickstunder. Kram! Hoppas vi ses snart!

Kommentera

