Lördag

Vet inte vad det är med lördagar, det har aldrig varit min favoritdag även om jag kan tycka att det vore bra om det var det. Det är ju en ledig dag, helgen är fortfarande lång och tiden relativt fri. Men nä, det blir oftast en enda lång rad måsten. Förra inlägget, från förra lördagen så städade jag och vad har jag gjort i dag, jo städat, tvättat och KM har monterat möbler (jo vi har ordning på könsrollerna) och nu är det snart dags och laga middag.

Jag kunde ju ha åkt på Hjälpstickans stickcafé istället men som så ofta så vaknar jag upp och tänker på alla måsten. Denna veckan är fler måsten än vanligt samlade tills lördagen eftersom jag gick upp i arbetstid i måndags till heltid samtidigt som jag gick tillbaka till mitt ordinarie jobb efter en tids tjänstledighet. Med tio timmars mer jobbande så blir det minst tio timmar mindre tid till annat speciellt nu i början. Jag gissar att Anders Borg & co är glada, själv tycker jag att sex timmars arbetsdag är alldeles lagom för min del, men med FK flåsande i nacken och med en hög arbetsbelastning så var valet ”lätt”. Missförstå mig rätt jag gillar verkligen mitt jobb, men kropp och själ är alltjämt märkta av förra årets händelser.

Men i morgon är det i alla fall söndag och söndagar gillar jag bättre. Dessutom kan jag börja nedräkningen till semestern, tre och en halv veckan kvar och då ska jag för första gången i mitt liv ha fem veckors semester på raken.

2 thoughts on “Lördag

Kommentera

