En regnig lördag

En sån här regnig lördag i juni kan man ju deppa över vädret, att man inte är på stickläger i Rättvik, att lederna krånglar, att det känns väldigt långt till semstern eller så kan man pyssla runt hemma, blanda sådant som behöver göras med sådant som är trevligt. Jag tror att in lördag blev betydligt trevligare av att ägna sig åt det senare.

En sak jag länge tänkt göra är att städa upp i en av hyllorna i min garnhörna, inte garnerna men mönster, böcker och andra tillbehör.

Före- och efterbild hade väl varit på sin plats, men tänkt vädligt rörigt, ovärdigt den arkivarie jag är.

Stryka behövs alltid.

En ny stickning är aldrig fel.

Inte titta på handboll på TV heller.

Titta ut däremot är helt onödigt.

2 thoughts on “En regnig lördag

  1. Håller med om att det verkligen var en innesittar dag i går. Det enda jag var ute var de otaliga gånger Gordon behövde ut och kissa.

  2. Haha – så sant så sant. Jag försökte också hålla mig ifrån att titta ut och ägnade hela lördagen åt att städa och göra i ordning i min bokhylla också :). Tänkte att rensa lite i röran och göra om lite gör säkert att huvudet och själen mår bättre :). En långpromenad i regnet tog jag faktiskt. Iklädd fleece och regnställ var det riktigt skönt! Kram och hoppas din söndag blir skön!

Kommentera

