Nöjd!

Jag är så sjukt nöjd med mitt senaste FO (jante gör sig inte besvär här i dag)! Den blev som jag tänkte mig fast bättre. Så bara därför så kommer fler bilder än den i inlägget senast.

Jag ville med val av mönster och garn fånga önskemålet om hav och vind, tänk Gotland eller Skåne fånga just det. Det känn som jag lyckats. De aviga maskorna skapar en rörelse och färgen ger i alla fall för mig en känsla av hav och just Gotland.

Lite fakta:

Garn: Visjö blå och karamell från Östergörlands Ullspinneri

Mönster: Favorit i repis 803 Barntröja i Östergörlands ull Visjö (Yll & Tyll)

Stickor: 3,5

Nöjdhetsfaktor 10/10.

 

6 thoughts on “Nöjd!

  1. Grattis! När det t o m blir bättre än man tänkt sig, kan man vara annat än supernöjd!?
    Ös på med bilder bara, tröjan är så fin! Och jag kan också ana Gotland och hav i den!

    Ha en skön helg!

  2. Instämmer med de föregående. Tröjan blev vacker. Säkert behaglig också, Visjö är skönt.

Kommentera

