1213 Mönsterstickad oversized tröja

Att jag är en stor fan av Yll och Tyll har väl inte undgått någon som läser min blogg regelbundet. Det enda jag inte gillar är att deras tröj- och koftmönster inte alltid är så bra konstruerade när det gäller ärmar och ärmhål. Sedan skulle jag önska att deras mönster kunde ha lite mer kreativa namn, jag är en sån som går igång på garn som heter hallon, vinternatt odyl och likadant med mönster som lockar fantasin.

Nåväl just nu så stickar jag på 1213 Mönsterstickad oversized tröja i Vijsö garn.

En, i mitt tycke perfekt stickning, bra garn, rytmiskt mönster med en bladning av spets- coh flätstickning. Det känns också som att slutresultatet kommer att bli bra. Tänker mig faktiskt att sticka en till i lin efteråt. Tror att de kan vara kul att sticka samma mönster i två helt olika garner.

Apropå Yll & Tyll är det någon mer än jag som tänker ta sig dit på söndag? De har öppet endast för medlemmar och med lite trevliga rabatter och annat trevligt om jag minns rätt. Blir vi fler stickglada kunde man kanske gå någonstans och fika och sticka lite efteråt. Hör gärna av er om någon tycker att det är en bra idé

3 thoughts on “1213 Mönsterstickad oversized tröja

  1. Vilken fin tröja, gillar oversizade saker! Men håller med dig om detta med namn. Hur roligt är det att säga att man stickar tröja 1213 typ…? Till Yll & Tyll hade jag gärna farit, har varit där en gång och är medlem, men det är väl sisådär en drygt 100 mil t/r, tyvärr.

  2. Vad fin tröjan ser ut! Härlig med oversize till lite kyliga vår/sommarkvällar. Åh, vad jag önskar att jag hade kunnat åka till Y&T, jag har aldrig varit där! Och så hade det varit kul att träffas! Men jag har lite andra saker att fixa med i helgen. Hoppas att ni får fint väder så att ni kan sitta ute och fika/sticka 🙂

  3. Söt tröja! Hade varit trevligt att hänga med till Uppsala. Jag gillar ju också Yll & Tyll och Uppsala. Men idag sitter jag i ett regnigt Jakobstad (kallas Jeppis av lokalbefolkningen) och vi är tillbaka i Stockholm på söndag kväll. Ska snart ner och äta hotelfrukost. Jättemysigt och härligt att snart få träffa massa släkt och vänner vid vigseln och bröllopsfesten i eftermiddag. Hoppas du också få en riktigt trevlig helg och att du får sällskap till Uppsala.
    Din blogg är jättefin. Jag har också gått över till WordPress, men är lång ifrån i mål.

Kommentera

