En Provlapp

Bild

Jag har stickat en provlapp!! Det händer inte ofta, tyvärr, för jag inser i teorin att det är väldigt bra men i praktiken blir jag ”lat”. Fast som någon sa det kan ju bli väldigt stora provlappar om man inte gör en vanlig…

Hur som helst var det meningen att jag skulle gå på kurs förra veckan och då skulle man ha med sig en provlapp och gärna en tvättad sådan. Så jag gjorde lydigt som fröken Maria instruerade, varken vågade eller ville annat för det här var en kurs jag längtat efter att gå. Så händer det som inte får hända, några timmar innan får jag migrän och då är det ju bara att gilla läget och dra ned persiennerna.

Men av snälla Maria har jag fått skriftliga instruktioner så en vacker dag ska min provlapp bli första steget till sticka en tröja uppifrån och ned baserat på min egna uträkningar så att den (förhoppningsvis) sitter perfekt.

4 thoughts on “En Provlapp

  1. Nej men så tråkigt! Hoppas du mår bättre nu och att du och din familj får fira en riktigt skön påskhelg, trots det konstiga aprilvädret. Kram

Kommentera

