Mer färg!

Mer färg är temat för dagens stickcafé på Facebook och vad passar bättre en gråmulen januaridag då dessutom livet jävlas med mig.

Jag har allt sedan senaste numret av Knitty kom var helt besatt av Palisander. Först försökte jag intala mig att jag skulle göra klart ytterligare något av mina UFON men min förmåga att övertala mig själv var liten (speciellt som jag avslutat 4 stycken precis innan) speciellt som tre garnhärvor låg i mitt nystädade garnskåp och fullkomligt skrek att de ville vara med och bli en Palisander.

Garnet är Manos silk blend i en färgbladning som kameran inte gör rättvisa alls. Halsduken är dubbelsidig på ett väldigt fiffigt sätt tycker jag, bladmönster på ena sidan och flätmönster på andra. Här blir det lätt ”bara ett varv till”-syndromet.

För den som inte tycker att den är tillräckligt färgglad så tänkte jag under stickcaféet varva med att sticka på min Speleman

Detta är en riktig färginjektion!

Mot Facebook och stickcafét.

3 thoughts on “Mer färg!

Kommentera

