Årskrönika 2010 del 1

 

Januari

I januari försöker jag jobba heltid trots att förutsättningarna inte finns riktigt. FK jagar efter mig och jag tycker att ”högarna” på jobbet bara växer. Försöket tar tvärt slut i slutet av månaden när jag ska prova en ny medicin som det visar sig att jag inte tål och jag blir sedan tvungen att vara utan medicin helt ett tag – ett kraftigt skov blir resultatet.

Jag är för första gången i (lille) V:s skola för att berätta mer för lärarna om ADD och vad som kan vara bra att tänka på, ett bra möte som leder till fler bra saker under året, mer än vad jag kunnat drömma om.

På stickorna har jag mest garn från Östergötlands Ullspinneri (precis som nu), jag är sugen på flerfärgsstickningens mysterier men fastnar på vägen.

Februari

Jag tillbringar en stor del av februari liggande på mage tittandes på OS, när det går sitter jag upp  och stickar. Jag inser att man kan ha mycket mer ont än vad jag någonsin kunnat ana och att det går att hantera det också. När jag så får tillbaka min gamla medicin börjar det så sakta vända. Många och långa samtal har jag med KM om livet i stort och smått, det leder oss så småningom till något nytt och fantastiskt.

Under OS är jag med i OS-stickningen på Ravelry och stickar på en stickning som passade mig helt perfekt att hålla på med:

Min Tea leaves cardigan, det var på något sätt magiskt att få den att växa fram ur mina händer när jag kände att så mycket annat gick bakåt. Tyvärr är den alldeles för stor för mig i dag, jag tappade bort rätt många kilon under första halvåret 2010. I februari börjar jag också sticka på det som nog är den stickning jag är mest nöjd med 2010

Mars

I mars har jag börjat jobba igen (gjorde jag redan i februari samma dag som OS var slut minns det för det kändes som jag var ”OS-sjuk”). Så många minnen har jag inte från månaden, det är en kämpig månad.

I mars åker jag för första gången till Grötö och jag gör det tillsammans med Linda. Det var en härlig upplevelse i fantastiskt sällskap. När jag kom hem ville jag gärna ha fortsatt att klappa på andras stickade alster men det passar sig inte riktigt på alla ställen :).

I mars drabbas jag också av Wollmeisefebern och stickar färdigt en annan av årets favoriter – en Ishbel

April

I april åker vi på en fantastisk härlig skidsemester till Vemdalen. Jag åker inte ett stavtag på skidor av någon sort men promenerar desto mer, resten av familjen åker skidor och snowboard. Denna vecka kommer för alltid att finnas starkt i mitt minne för det som händer mellan mig och KM då är magiskt.

En fin stickpresent får jag också som betyder mycket:

Vi är fler som har smärtan som ständig följeslagare i blogg världen och den ”gemenskapen” betyder mycket för mig.

Maj

I slutet av maj börjar jag igen att jobba heltid,  pressad av FK väljer jag heltidsjobb för att känna mig fri trots att jag vet att kroppen inte kommer att klara av det. Det kommer att hålla i ett halvår men det vet jag ju inte i maj.

Jag stickar en del i maj men som jag minns det har jag tankarna och intresset mer i trädgården än i stickningen. Ett nytt garnskåp köper vi i början av månaden och jag samlar alla garner på ett ställe i huset vilket känns väldigt skönt.

Juni

I juni direkt efter skolavslutningen åker jag och killarna upp till Idre och det årliga handbollslägret. Handboll har sedan äldsta sonen började spela vuxit in som en viktig och rolig del i mitt liv, både när sonen spelar och att titta på handboll på TV. Veckan i Idre blir superskön, jag mår riktigt bra i mina leder, vädret är bra och det är lugnt och skönt. Jag testar för första gången maq-träning vilket jag gillar och som gör gott.

Juni verkar ha varit en sjalmånad när det gäller stickningen. Överlag stickar jag mycket igen

Haruni och ytterligare en Ishbel.

Jag börjar också sticka på min Tappan Zee, för omväxlings skull hoppar jag på och stickar ett nyutkommet mönster:

 

3 thoughts on “Årskrönika 2010 del 1

  1. God fortsättning! Roligt att läsa årskrönika. Jag har också planerat att skriva en, men jag tror inte att jag får tummen ur. Vi får väl se :). Kram!

  2. Så roligt att läsa om det första halvåret av ditt 2010! Jag ser verkligen fram emot del 2. För egen del blir det ingen årskrönika. Jag arbetar i lokalen i stället.

Kommentera

