Stilla annandag

Efter en intensiv vecka, först med jobb, julförberedelser och sedan ett intensivt men härligt julfirande lägger sig lugnet äntligen så här på annandagen. Jag vilar som så ofta genom handarbetet. Inviger mitt fina brickbord som jag fick som en tidig julklapp,

inköpt i Uppsala hos Malin Westerberg. Vi åkte till Uppsala även i år för att köpa julklappar en härlig tradition.

På bordet ligger min julklappsstickning som tomten hade med sig; Uppsalavanten, en mycket efterlängtad julklapp (jag har alltid en liten längtan tillbaka till Uppsala trots att det är 15 år sedan jag flyttade därifrån). Som omväxling  finns också öronlappsmössan till äldste sonen (mönster från härliga boken Sticka mössor vantar sockor).

Snart färdig, bara en öronlappen kvar. En mössa som jag är övertygad om att jag kommer att sticka flera av.

Hoppas att ni alla haft en skön jul!

3 thoughts on “Stilla annandag

  1. Vilket smart brickbord skulle jag kunna tänka mig likväl som jag har sagt att jag vill ha en egen härligt fåtölj att sitta i med en puff för benen att vila på. Mitt stickande brer ut sig här hemma … egen fåtölj med pall, tillhörande sidbord och lampa med bra ljus. Finns mycket kvar på min önskelista.
    God fortsättning
    Kram

Kommentera

